'Byron Bay is the place to be' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu 'Byron Bay is the place to be' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

'Byron Bay is the place to be'

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

05 November 2015 | Australië, Brisbane

Of ik Nederland mis? Nou, eigenlijk niet. Sorry daarvoor iedereen! Ik heb ook helemaal geen tijd om Nederland te missen! Er is zoveel te doen en er zijn hier zoveel leuke mensen dat ik ook elke dag druk ben! Vandaar ook mn late update van afgelopen weken. Eens even heel diep graven om te bedenken wat ik te vertellen heb, want er is zoveel gebeurd!
Ten eerste, Chloe en ik hadden in onze eerste week het Byron Bay Helloween weekend geboekt. Afgelopen week was het zoveer en konden we eindelijk naar deze GEWELDIGE plaats! Alleen ik had wat moeite met opstarten voor het vertrek op vrijdag... We zouden om 4 uur ergens in het centrum van Brisbane worden opgehaald met de bus die ons dan naar Byron Bay zou brengen. Ik vertrok ruim optijd van huis en volgens de journey planner zou ik 25 min voor vertrek aankomen. Helemaal prima. Nou, dat liep anders dan gepland want ik heb 2 keer de bus gemist en iedereen stuurde me overal en nergens heen behalve naar de goede plek! Ik kwam dan ook 20 min te laat bij de bus aan. Ik had al helemaal bedacht dat ik dan zelf maar de trein moest pakken naar Byron Bay, maar tot mn grote verbazing stond de bus nog op me te wachten! Ohja, ik had ook geen telefoon, want de batterij is dood... Ik kon dus niemand bellen om te zeggen dat ik een oen met het openbaar vervoer ben! Anyway, godzijdank stonden ze er nog en kon ik rustig uithijgen in de bus! We sliepen in een hostel in het centrum van Byron Bay, waar anders, want dit plaatsje is helemaal niet groot! Maar het heeft alles wat nodig is! De mensen die rondlopen zijn een mix van surfers en hippie's. Rasta haren is de trend en iedereen loopt op blote voeten met een surfboard onder hun arm! 'S avonds was er een bodypainting feest in een van de kroegen daar. Chloe en ik hadden van te voren een goedkoop wit shirtje gekocht dat helemaal beklad kon worden met de neonverf! Dat was top, want daardoor was bier maar 4 dollar! Normaal is deze 8 dollar, ja, rip uit mn lijf elke keer! De biermaten zijn hier overigens wel veel groter dan in Nederland. Veeeel meer verschillende internationaliteiten dan in Brisbane! Naar mijn idee waren er nauwelijks tot geen australiers in deze kroeg. Ik liep dan ook heel toevallig Joel tegen het lijf, een jongen uit Bussum die ik al langere tijd ken. Ik wist dat hij in Australie was, maar niet op dat moment in Byron Bay! Wat is de wereld toch weer klein, haha. De volgende dag was het vroeg opstaan om ontbijt te halen en ons klaar te maken voor de lighthouse walk. Een wandeling van 3 uur naar het meest oosterse puntje van Australie. Het was geweldig en zo'n mooi uitzicht! Door de bossen en dan weer langs de kust, het was prachtig! Voor de middag hadden Chloe en ik een kayaktour geboekt, maar die werd helaas geannuleerd, omdat het hander ging waaien en de zee werd steeds ruwer, helaas helaas.. In plaats daarvan zijn we lekker naar het strand gegaan om even ons middagdutje te doen! Die avond was het natuurlijk Helloween! Een grote BBQ was er georganiseerd door mijn hostel waar ook mensen van buitenaf konden komen. Veel mensen waren verkleed en het was hilarisch! Ikzelf had alleen een geschminkt gezicht en her en der wat accessoires vandaan gehaald. De volgende dag hebben Chloe en ik eigenlijk alleen maar winkeltjes bezocht omdat het echt veeeeel te hard waaide op het strand. Het was gewoon koud! Ohja en die ochtend zijn we naar een markt gegaan die maar 1 keer per maand is, dus we hadden geluk! Lekker rondgelopen en naar het marktleven van Byron Bay gekeken. Die middag was het alweer tijd om naar huis te gaan. Wat wel grappig was, is dat het maar 2 uur rijden is naar Byron Bay, maar er is wel tijdsverschil! slechts een uur, maar alsnog. Dat komt omdat deze plaats in een andere staat ligt waar wel zomer- en wintertijd bestaat. Elke staat in Australie heeft zomer- en wintertijd, behalve Queensland. Vraag me niet waarom. Ik heb ook niet het idee dat Aussies weten waarom dat zo is. Lang geleden besloten en nooit veranderd haha.
Voor de rest gaat het hier wel z'n gangetje. Elke ochtend naar school, nog steeds 100% attendence. Daarvoor ben ik hier natuurlijk, dus geen reden om dat niet te hebben. Na school met vrienden bowlen, naar de stad, uitgaan.
Komend weekend gaan we met wat students van Kaplan (mijn school) naar Gold Coast voor een dagje. 1 van mn klasgenoten heeft deze week z'n laatste week en wil zondag nog naar Gold Coast met iedereen, ik ben natuurlijk in voor dat plan!
Ohja, afgelopen dinsdag besloot ik maar eens een nieuwe bikini te kopen. ik had al eerder rondgekeken in winkels, maar ik vond het allemaal echt veel te duur. Kortom, op naar de H&M, want ik weet dat de bikini's daar gewoon prima zijn met een prima prijs. een probleempje was wel dat ik een half uur met de bus naar deze shopping mall moest aangezien dat letterlijk de enige H&M in heel Brisbane is. Dat kan je je in Europa bijna niet voorstellen, want daar is op elke hoek van de straat een H&M te vinden. Nou, hier zeker niet! Ze hebben hier in heel Australie maar iets van 4 H&M's! Het was me een heel avontuur om daar te komen en ik ben al niet zo'n held met het openbaar vervoer hier, dus het duurde natuurlijk weer twee keer zolang als dat de journey planner voorspelde.. Maar ik ben gelukkig geslaagd en daar ging het om!

Dit was dan de samenvatting van afgelopen week! ik beloof dat ik volgende keer weer wat sneller mijn verhaal zou doen.

  • 05 November 2015 - 13:45

    Yvo Donders:

    Hoi Ella. Ik lees met veel plezier je verslagen.
    Zo te zien heb je het erg naar je zin.
    Fijne tijd verder. Yvo

  • 05 November 2015 - 15:56

    Barbro Stenmo:

    Jij kan leuk schrijven. Ik was helemal in brisburn.kan nog geen belafspraak maken door dat ik onverwacht niet lekker ben.liefs mormor

  • 05 November 2015 - 21:34

    Astrid:

    Hé Ella, altijd leuk jouw verhalen te lezen! Nog van die enorme regenbuien gehad? Of gewoon nog steeds van dat fantastische zomer weer waar wij hier allemaal jaloers op zijn? xxxx

  • 06 November 2015 - 08:38

    Kitty:

    Hi Sheila, zo te lezen heb je het goed naar je zin 'Down Under'. Leuk om te lezen!
    Enjoy!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 6133

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: