Nanny Ella - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu Nanny Ella - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

Nanny Ella

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

15 November 2015 | Australië, Brisbane

ja ja, ik heb een oppasadres gevonden!!! Ik had een advertentie op Gumtree ( de Australische marktplaats) geplaatst en heb reactie gehad. Ik ben al bij ze thuis geweest. De moeder loopt op krukken en kan bepaalde basic stuff niet doen, zoals haar kinderen optillen, met ze spelen op de grond, lang in de keuken staan, vuilnis verplaatsen en was naar de kamers vande kinderen brengen. Ze komen oorspronkelijk uit Duitsland, maar de kids zijn hier geboren; een meisjes tweeling van 6 en een jongetje van 2, helemaal leuk! Ik begin as dinsdag voor het eerst en doe het dan twee keer per week 4 uur. Dat is top, want het dekt mn volledige wekelijkse uitgaven! Mega veel zin in! ohja, wat zij vertelde, is dat de zomervakantie hier half december begint tot eind januari. Dat is zo raar om te beseffen voor ons, omdat dat voor ons altijd juli/augustus is. Hun schooljaar is dan ook gelijk aan een kalenderjaar. Het is natuurlijk logisch, want hun zomer is in december/januari, maar toch even gek!

Wat heb ik verder gedaan deze week? Veeeeel mensen vertrekken nu, dus ik heb veel afscheidsfeestjes gehad. Vooral de Colombianen die hier al zijn vanaf begin juli vertrekken nu allemaal en dat waren juist mn vrienden hier! Ik heb inmiddels mijn 5e week erop zitten en ik besef dat ik ook alweer vertrek over 4 weken. Elke vrijdag is de Graduation van students hier en ik besef dat ik daar ook sta over 4 weken. Het gaat zo snel hier! Elisa (vriendinnetje uit Zwitserland) is een meisje met wie ik veel optrek hier en zij vertrekt ook over 2 weken, bleeeh!! Iedereen gaat weg! But I enjoy every moment here! Aan de andere kant is het ook een goede timing wanneer ik wegga, omdat juist dan iedereen weggaat.
Het plan voor dit weekend was naar Gold Coast gaan, maar het weer is echt rampzalig. Onweer en regen. Het is net Nederland hier, want het weer veranderd zo snel. Maar aangezien dit weekend weer een paar Colombianen weggaan, hebben we vanmiddag (zondagmiddag) weer een feestje, dus beter dan Gold Coast dan niet doorgaat. Dat staat op de planning voor volgende week.
Gisteren is ongeveer de eerste H&M van Brisbane geopend! Natuurlijk moesten we daar een kijkje nemen, haha. Nou, niet bijzonder hoor! Alle kleding die in Europa in april/mei in de winkels hangt voor de zomer, is nu 'nieuw' hier in Australie. Niet voor mij dus, want heb alles al 32 keer gezien haha. Tegelijkertijd is het zo vreemd om zomerkleding in de winkels te zien en dat iedereen in jurkjes en hempjes loopt hier, terwijl ook alle kerstaankopen over straat worden gesleept! Ik heb hierdoor dan ook echt NUL idee dat kerst eraan komt, zo raar!
Ah en Fleur, ja, ik heb de TimTam geprobeerd...... DIT SPUL IS GODDELIJK!!!! het is een chocolade biscuit, je denkt nu natuurlijk, pf, niets bijzonders aan. Dat dacht ik ook, maar dit is echt onbeschrijvelijk goed! Het schijnt iets super Australisch te zijn, dus ik had geen andere keus dan dit proberen hahaha.

En dan natuurlijk Parijs.. Geen woorden voor wat daar is gebeurd.. Het is afgrijselijk, afschuwelijk en ontzettend verdrietig. Ik werd net wakker toen ik een paar berichtjes zag langs komen, maar had geen idee wat er was gebeurd. Even snel het nu.nl checken en toen kwam het snel omhoog. Veel mensen van Kaplan (mijn school) komen uit Parijs, dus snel berichten of alles goed was met hun familie en godzijdank was hun familie veilig. Maar voor al die andere mensen en nabestaanden is dit de zwaarste dag uit hun leven. Snel het nieuws hier aangezet op de tv en letterlijk elk kanaal was Parijs uitgebreid aan het bespreken. Alle video's en nieuwe video's die binnenkwamen werden afgespeeld met veel interviews. Misschien hebben jullie wel die foto's gezien van al die gebouwen in verschillende grote steden over de wereld? Ze hebben die belicht met de kleuren van de Franse vlag. Zo ook hier voor de Story Bridge. Deze is sowieso al elke avond belicht, maar zag nu dat deze ook is belicht in deze Franse kleuren! Prachtig om te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6127

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: