dag Brisbane, hallo prachtige reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu dag Brisbane, hallo prachtige reis - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

dag Brisbane, hallo prachtige reis

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

13 December 2015 | Australië, Brisbane

Nou, daar ga ik dan. Vandaag is de grote dag om het mooie Brisbane achter me te laten om 3 weken lang langs de oostkust van Australie te reizen. Ik ben deze week gelukkig bijna elke avond met mn vrienden uiteten geweest, omdat ik echt niet meer met wilde koken voor mezelf en daarbij had ik 3 dagen avondeten bij mn Nannyfamily. Afgelopen donderdag zijn we met 25 man bij een mega lekker burgerrestaurant gaan eten en het was echt top om iedereen om me heen te hebben op die manier. Vrijdag was dan echt mn laatste dag op school. Aangezien mijn normale leraar een week daarvoor was vertrokken naar Sydney voor zn studies, hadden we afgelopen week 3 verschillende leraren, wat nou niet zo handig is een week voor mn examen. Maargoed, ik heb het overleefd. Op donderdag kregen we onze permanente lerares en ze was top. Ze hielp me ontzettend met de laatste voorbereidingen voor mn toets met vele tips. Vrijdag dus, na de les is er altijd een graduation voor de leerlingen die vertrekken. Zo, die dag was ik die leerling (met nog 10 andere) en ik had het niet gedacht, maar ik stond bij het dag zeggen van iedereen oprecht te huilen. Ik heb afgelopen 9 weken zulke goede vriendschappen opgebouwd en dit dag zeggen was echt moeilijk. Dit was echter moeilijker bij mensen van Zuid-Amerika dan voor Europeanen.. Ik denk omdat ik weet dat Zuid-Amerika gewoon veel te verweg is, maaaaaaar, ik weet zeker dat mijn volgende grote reis naar Zuid-Amerika (Brazil) is!
Verder, ik moest na school eigenlijk snel naar huis want moest al mn spullen pakken, appartement schoonmaken en tassen verhuizen naar het appartement van een vriend hier. Hij is dit weekend niet thuis en hij stelde voor dat ik in zijn appartement mocht slapen. Ik moest namelijk nog 1 nacht ergens vinden om te slapen voordat ik vandaag vertrek.
Het was allemaal een beetje haasten want moest die middag de laatste keer naar mn Nannyfamily. Die kids beseffen natuurlijk niet dat ik vertrok, maar die moeder heeft me wel 2998278549289349 keer geknuffeld haha! Nadat die vader zo lief was om me thuis te brengen, had ik meer tijd om al mn spullen te verzamelen. Daarbij moest ik ook nog leren voor de grote dag van zaterdag: mn examen. Dit begon me toch een partij vroeg, wejo! ik moest om 8 u binnen zijn voor de registratie. ik denk dat oprecht de enige Europeaan was daar. Het zat daar vol met mensen uit India en Azie, met wie een gesprek voeren onmogelijk was. Maargoed, ik ben niet helemaal tevreden over mn examen. Godzijdank heb ik mn writing kunnen afmaken met het miminum aantal woorden, mn reading was in het begin appeltje eitje, maar denk dat ik aan het eind heb afgeraffeld omdat ik echt in tijdnood zat. Mn listening had ook beter gekund. Het accent was dramatisch en de persoon 'at' de woorden. Speaking, tja, ik bleef wel de hele tijd praten, maar denk dat ik in discussion part te veel heb herhaald. Kortom, helemaal balen.
Gisteravond ben ik natuurlijk voor de laatste keer met was vrienden naar Domino's gegaan voor de 5 dollar pizza (3 euro). Terwijl we daarna onderweg waren naar het uitgaansgebied, bleven we hangen bij een bar met zo'n gekke stier waar je op kan zitten en moet proberen zo lang mogelijk te blijven zitten terwijl de controler de stier laat ronddraaien en alles. Nou, ja, hoor, omdat het mn laatste avond was, vonden mn vriendinnen dat ik dat maar even moest proberen. Ik was verrassend goed, maar mega debiel zag het eruit.
Het is nu 10.37am en moet nu weer mn tas inpakken en ik weet zeker dat ik meer spullen heb dan ruimte. Dat wordt zo nog een uitdaging. Ik heb gelukkig wel de tijd want moet pas om 1.30pm op de plek van mn bus zijn. Ik ben wel een beetje moe want kwam vannochtend om 6am thuis, hahaha, maar ik heb het helemaal leuk gehad!

Ik houd jullie op de hoogte met de foto's van de prachtige plekken die ik de komende 3 weken ga bezoeken!

  • 13 December 2015 - 23:28

    Astrid:

    Lieve Ella, wat leuk dat je tussen al je drukte door nog tijd hebt gevonden om je Blog te schrijven. Wij genieten met je mee! Ja afscheid nemen is en blijft moeilijk... hele leuke en mooie weken naar Cairns toegewenst! Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 6132

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: