Noosa and Rainbow beach/ Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu Noosa and Rainbow beach/ Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

Noosa and Rainbow beach/ Fraser Island

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

20 December 2015 | Australië, Rainbow Beach

hehe, ik ben een tijdje van de aarde verdwenen geweest maar ik ben er weer (geen mobiel netwerk of geen wifi). Mijn eerste week reizen zit er al weer op, maar heb echt prachtige dagen gehad en een onwijs mooie tijd gehad. Mijn eerste stop was in Noosa, wat echt fantastisch was. Bij het inchecken stond ik al met twee meisjes te praten (German-Swiss en English) en we bleven maar aan de praat, dus zijn we gezellig samen gaan koken. Voor 4 dollar pp hebben we echt een topmaaltijd gemaakt: pasta, kip en pesto/cream. In tijden niet zo lekker gegeten haha. De dag daarna heb ik eigenlijk alleen maar op het strand gelegen met ze, maar je bent ook de hele dag bezig met nieuwe mensen leren kennen, dus was aan het eind van de dag ook weer helemaal gesloopt (zoals iedereen, want iedereen leert steeds nieuwe mensen kennen). Op dag 2 voor mij werd er een walk door het national park daar georganiseerd met een wandeling langs de kust en als je wilde kon je ook nog door de rainforest lopen. De wandeling langs de kust was echt prachtig! Ik heb daar ook mijn eerste koala ooit gespot! Die zat daar gewoon lekker tussen de bomen niets te doen. Verder heb ik ook dolfijnen gezien daar! het was prachtig! voor de tweede walk door de rainforest zou het zo'n 2-3 uur nemen om daar doorheen te komen. Onze guide ging niet mee, maar had ons al gezegd dat je liters aan water mee moest nemen omdat het zo warm is daar! Wij waren voorbereid op het ergste (groep van 6 man), maar uiteindelijk hebben we er minder dan een uur over gedaan! Die middag moest ik mijn bus om 4 uur nemen naar Rainbow Beach, dus heb die rest van de middag nog steeds met die groep lekker rustig aan gedaan en een beetje op het strand gehangen.
Toen ik vervolgens mijn bus instapte in Noosa, zat Noor (meisje uit mijn zelfde jaar op school) schuin achter mij! Zo raar! Zij reist met een vriendinnetje die zij in Sydney had ontmoet samen. Ik wist dat zij in Sydney zat als au-pair, maar hoe toevallig dat ik haar nu tegenkom in de bus in Australie! Uiteindelijk bleek dat we ook samen dezelfde fraser island dagen hadden! Dit werkte als volgt: er waren zo'n 80 mensen die dit geboekt hadden en deze werden verdeeld over 12 auto's. Deze auto's werden dan weer verdeeld in 3 groepen met elk een leider voor deze 3 dagen. Je kon dan ook zelf rijden als je ouder dan 21 jaar was, helaas, dus niet voor mij. Maar ik had een leuke auto en Noor en Rosa zaten nog in mijn groep, maar een andere auto. Maar ook hier, je bent de hele dag bezig met nieuwe mensen leren kennen en dus is iedereen ineens je vriend. We hadden de dag voordat we vertrokken nog meer Nederlanders leren kennen, hele dag mee op het strand gehangen ook en mega leuke dag mee gehad. De overnachting op het eiland was in tenten. Het was dan ook echt een camping. De tenten stonden gelukkig al, maar we moesten onze eigen slaapzak meenemen.
Daar gingen we dan. 's Ochtends om 7 uur moesten we klaar staan met onze spullen. We lieten onze grote backpack daar achter en namen alleen kleinere rugzakken mee. We hadden gratis pannenkoeken ontbijt wat helemaal niet verkeerd was. om half 10 reden we eindelijk weg, omdat al het eten moest worden ingeladen en we kregen nog 100 instructies wat te doen met de dingo's die kunnen opduiken (soort magere honden, maar zijn best aggressief en vallen mensen aan). Nou, helemaal prima allemaal. Onze leider had ons ook 2349829 keer gezegd hoe we onze auto moesten besturen en alles met de 4 wheel drive en dat dat heel belangrijk is, omdat de auto anders vast komt te zitten en dan kan het een lange dag worden. We waren het land nog niet af en zijn eigen auto kwam vast te zitten in het zand. Het duurde dan ook een tijdje voordat die auto bevrijd werd, haha. We reden in van die grote landcruisers, dus dan heb je een beetje een idee hoe dat eruit ziet. Fraser was prachtig! we hebben langs het strand gereden en door de bossen. Soms was ik echt heel gelukkig dat ik niet reed, want het was echt lastig! We zijn naar prachtige meren geweest met echt transparant water. Gelukkig konden we hier wel zwemmen, want het is onmogelijk om in de zee te zwemmen. Dikke kans dat je gepakt wordt door giftige vissen of een haai. De zee was dan ook heel ruw! Ik was lucky dat ik op dag 2 een klein vliegtuig tourtje kon doen. Fraser heeft zijn eigen airport, nouja, een auto wat voorstelt als office en het strand is de landingsbaan. Maargoed, dat heb ik gedaan en we hebben over een groot deel van het eiland gevlogen, dus heb ook een goed beeld van hoe het eiland eruit ziet, eigenlijk groter dan gedacht! Was heel gaaf!
Gistermiddag zijn we rond 3 uur teruggekomen en eindelijk had iedereen een fatzoenlijke douche kunnen nemen. mijn god, wat had ik dat nodig haha. lekker gegeten met elkaar in het hostel en natuurlijk kwamen daar nog wat biertjes achteraan. Iedereen was zo moe dat we al om 10 lagen te slapen. Ik heb echt diep geslapen en ben dan ook niet wakker geworden van alle zieke menen die de hele nacht boven de wc hebben gehangen omdat ze gewoon constant aan het overgeven waren. Niets van gemerkt. Wat nu bleek, is dat zo'n 20 mensen dit vannacht hebben gehad. Voedselvergiftiging? we hebben oprecht geen idee. Wat ik wel weet is dat ik mega geluk heb gehad, want alle zieken konden zich ook echt niet bewegen. Vanavond heb ik mijn bus om 7 uur 's avonds op naar Airlie beach voor 2 dagen en 2 nachten zeilen in Whitsundays. Mega veel zin in! klein puntje is dat ik vanavond 15 uur in de bus moet zitten....

  • 20 December 2015 - 09:29

    Astrid:

    Lieve Ella, wat ontzettend leuk weer over je avonturen te lezen! Bijzonder wat je allemaal doet en meemaakt! Fijn die giftige vissen en haaien ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6129

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: