laatste twee weken in Brisbane gaan van start - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu laatste twee weken in Brisbane gaan van start - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

laatste twee weken in Brisbane gaan van start

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

29 November 2015 | Australië, Brisbane

Sorry mensen, ik ben niet zo goed met het bijhouden van mn blog. Maaaaarr, ik heb wel veel te vertellen!
Mijn nanny family is dus van start gegaan en ik heb het helemaal naar mn zin bij ze. Super aardige mensen en die kids willen de hele dag tegen me praten en alles laten zien. Ik help die moeder de hele tijd in het huis, dus heb niet heel veel tijd om met ze te spelen enzo, maar op dinsdag heb met een uurtje met Oskar (de jongste) als Katherina de tweeling van school haalt. Daarna breng ik de meiden naar Tumble Tastics (gym) en blijf daar bij ze. Het is te schattig en ze rennen zich helemaal kapot. En dan te bedenken dat het 30+ graden buiten is! In eerste instantie zou ik 2 dagen bij ze helpen, maar dat is veranderd in 3 dagen: maandag, dinsdag en vrijdag. Echter was Oskar dinsdag een ziek en was de hele dag aan de diarree. We hebben hem wel 6 keer moeten verschonen, arm kind. Toen hij 's avonds eindelijk in bed lag, overgegeven... Zo zielig! In de loop van de week heeft het hele gezin dit van hem overgenomen en ik ook... Donderdag helemaal niet lekker en dat terwijl ik noooit ziek ben! Vrijdag niets aan de hand, vol met energie, uitgaan, niets aan de hand. Maar gisteren was het weer raak: zwak, slaperig, saai. Vroeg naar bed op zaterdag en vandaag voel ik we wel weer goed.

Oh, ik vergeet heel veel. We zijn vorig weekend naar de Gold Coast watervallen gegaan met een groep van 12 mensen. Elisa en ik hadden dit georganiseerd, want je kan daar niet met het openbaar vervoer komen. Kortom, wij hebben mensen gevraagd om mee te gaan en om dan een auto te huren.Deze groep werd steeds groter en vervolgens hebben we een minibus gehuurd voor 12 mensen. Nou daar gingen we dan! Tatiana (braziliaans, ze woont naast me in mn appartementgebouw met haar man, super leuke mensen) was de kleinste van de groep en die zei met volle overtuiging dat ze dat busje wel even wilde besturen. We leven nog en ze was een geweldige chauffeur! De watervallen waren prachtig! letterlijk in de middle of nowhere en er was een klein paadje langs de weg waar je je auto kon parkeren. We moesten vervolgens een hele bergtocht naar beneden lopen om bij de watervallen te komen. Deze watervallen waren in de vorm van een hart. Het was helemaal niet zo groot en vanaf de oppervlakte ziet het er uit als rotsen. Pas als je naar beneden kijkt zie je zo'n 15 min lager het water. Er was één manier om in het water te komen en dat was springen. Nou, daar gingen we dan! Het was té warm (lees 37 graden) om uit het water te blijven, we moesten dus wel.
Om vervolgens weer uit het water te komen was er ook maar één weg. Als ik dat had geweten had ik niet gesprongen, want de uitweg was klimmen langs de rotsen alsof je in de klimmuur bent. God, wat was dat eng. Dat was dus ook 15 meter! Daarbij was dit water ook niet helemaal diervrij (nee, natuurlijk niet, denken jullie, JE BENT IN AUSTRALIE). Ja dat vergat ik dus even. Een slang in water, zo'n 20 cm naast mn voeten...... Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen daar!
Nadat we een paar uur bij deze watervallen hebben doorgebracht, zijn we met de bus naar Gold Coast gereden (een rit van 50 min). Daar lekker op het strand in Surfers Paradise gelegen en lekker gegeten in de stad daar. Het was mega druk, want de High School leerlingen vierden de eerste dag van hun Spring Break. Het zag eruit als ze op examenreis waren... Ik bespraar jullie de details.

Op zondag zijn we met een grote groep naar The Hunger Games gegaan. Dit is de vierde film van de serie, maar niet iedereen had dat door, hahaha. Na de film beseften ze dat ze de 3e film niet hadden gezien dus snapten ze er geen bal van. Maar het was top! Het was zo druk dat de 2D was uitverkocht, dus zijn we naar de 3D gegaan, dit maakte de film natuurlijk nog vetter!

Gedurende deze week heb ik, aangzien ik ziek was, niet heel veel gedaan. Ja, natuurlijk de weekelijkse ronde in de stamkroeg Down Under met iedereen op woensdag. Oh en op donderdag hebben we lekker geluncht in een restaurant met wat meiden (en Bruno, Tatiana's man).
Verder was het afgelopen vrijdag Elisa's Graduation.... Meeeh, zij heeft haar 4 maanden afgesloten en heeft volgende week haar IELTS exam. Daarvoor en daarna reizen met haar vader door Australië. Natuurlijk super gaaf, maar ik mis mn klasmaatje wel! Gelukkig woont ze in Europa, dus dichter bij dan al mn vrienden uit Zuid-Amerika! We hebben dan ook samen besloten dat onze volgende grote reis de bestemming Zuid-Amerika heeft. Wanneer we dit gaan doen, geeeeeeen idee, maar deze dag komt!

Even terugkijken naar de titel van mijn blog van vandaag. Inderdaad, ik heb nog maar twee weken hier in Kaplan en dan is het mijn graduation. Zo raar! Ik heb nu al stress over de hoeveelheid spullen die ik moet versjouwen. Dat wordt nog een interessante puzzel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 6126

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: