See you, Straya - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu See you, Straya - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

See you, Straya

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

06 Januari 2016 | Australië, Cairns

ik weet het, ik weet het, ik schrijf niet vaak genoeg op mn blog. Ik heb het daar ook veel te druk voor! Sinds rainbow/fraser island heb ik natuurlijk zoveel leuke dingen weer gezien. Ik heb naar Airlie beach geweest wat tot nu toe ook echt een van mn favourite plaatsen is. Vanuit daar heb ik 2 dagen en 2 nachten op een boot gezeten om lekker rond te varen bij de Whitsundays. 1 woord: prachtig. dit is ook echt wat je niet wil missen; doorzichtig/blauw water met sneeuw witte stranden. Dit is een plek waar de Pirates of Carribean worden opgenomen! Ik zat op een zeilboot deze dagen, maar het was 1 grote honeymoon. Alle kersverse koppels bedachten om hun huwelijksreis op de Whitsundays te vieren, wat een gezelligheid, hahaha. Gelukkig was ik al vanaf moment 1 dikke vrienden met 6 Ierse jongens. Klopt, onmogelijk om die te verstaan. Maar heb de grootste lol met ze gehad. Na deze paar dagen was ik ook echt gesloopt, want slapen was er niet echt van gekomen. We hadden zo'n 5 grote snurkers aan boord, opzich niet echt een ramp, ergerde me er niet aan. Ben inmiddels wel wat gewend met een vader die jaarlijks de hele camping bij elkaar snurkt, haha. Ik heb dan ook beide nachten tot diep in de nacht op het dek gezeten (waar ik overigens ook (probeerde) te slapen). Wel mega gaaf was dat, want de grote vissen van een meter kwamen dan ook even langs! Die kwamen gewoon onder onze boot door zwemmen en maakten af en toe een leuke sprong boven het water. Ook heb ik die dagen mega veel schildpadden zien langs zwemmen! Die kwamen op een gegeven moment even met de hele groep naar lucht snakken, kortom, allemaal kleine hoofdjes boven het water uitsteken. Na de whitsundays was het tijd om naar Magnetic Island te gaan. Ohja, niet te vergeten, bij de whitsundays dacht mijn GoPro, die waterproof hoort te zijn, even op zwemles te gaan. Resultaat: dode GoPro. Er zat een klein barstje in de behuizing waardoor er een mini klein beetje water in de GoPro kwam. Meteen dood. Balen. Godzijdank deed mn sdkaart met foto's het nog wel, dus die zijn safe! Ik was dus van plan een nieuwe op Magnetic Island te kopen, maar wat ik niet wist is dat dat zo klein bevolkt is daar, dat het woord GoPro niet in hun woordenboek voorkomt. Kortom, geen foto's van dat mooie eiland. Wel had ik op dag 1 een gezellig Nederlands meisje leren kennen die ook nog eens om de hoek in Nederland woont. Zij heeft de oostkust per auto bereisd, dus gelukkig was zij zo lief om me even naar een elektronica winkel te rijden zodra we op het vaste land waren! Niet wetende dat het Boxing Day was, dus had ik zieke korting op mn Gopro!
Op magnetic Island heb ik Kerst gevierd wat echt mega gezellig was! Mijn hostel was 1 groot paradijs: direct aan het strand, zwembad ernaast, de kamers bestonden uit hutjes en elke kamer had zn eigen hutje. Het was zo knus! Niet te vergeten, de palmbomen zijn natuurlijk overal! Het was prachtig! In mijn kamer had ik ook nieuwe mensen ontmoet die ook omhoog naar Cairns aan het reizen waren. We hebben dan ook met hun en vier (MEGA KNAPPE) Zweedse jongens kerst gevierd. Kortom, Angelique en ik waren tussen deze 10 jongens de enige meisjes. Geen probleem, want ze zijn echt schatten. Deze jongens vertrokken allemaal de dag daarna naar Cairns, maar geen ramp, want we zatten of allemaal in hetzelfde hostel, of heel dichtbij elkaar. Dag twee hebben angelique en ik samen doorgebracht met behulp van een scooter. Op deze manier hebben we het eiland kunnen bekijken, want per voet is dat onmogelijk (een te wijd eiland). Die avond kwam er weer een vriendinnetje die ik in het begin van mn trip had ontmoet en elke keer 1 dag later aankomt op de volgende bestemming. Natuurlijk weer lachen, gieren, brullen! Ook hebben we daar 2 hele leuke Australische broers leren kennen, die het wel leuk vonden om in ons hostel te komen chillen. haha, geen probleem.
Toen we de dag daarna in Cairns aankwamen, zijn we weer met de hele groep van kerst gaan chillen en dat is zo gebleven. Elke dag elkaar weer zien en de mooiste tijden samen beleven. Natuurlijk had iedereen zijn eigen dagplanning wat betreft de day trips. Ik heb dan ook een dag op een grote catamaran gezeten om over de Great Barrier Reef te varen en vele snorkelstops te maken. Het was prachtig! Dat koraal is zo kleurrijk en vele mooie vissen! Ook heb ik een dag in de rainforest doorgebracht, wat echt geweldig was, ondanks dat het echt de hele dag keihard heeft geregend. Het is namelijk raining season in Cairns. Maar eigenlijk is de dagen daarna echt prachtig geweest met 35 graden en niet wist wat je met jezelf aanmoest omdat je gewoon wegsmolt.
Nieuw jaar heb ik natuurlijk ook met de grote groep gevierd en was echt de beste oud en nieuw so far. Zo leuk om dit met zoveel verschillende nationalities te vieren! We zijn na 12 uur naar het grootste party hostel van Cairns (of Australie?) geweest. Godzijdank verbleef ik niet in dat hostel, want het is echt een en al party; zelfs na het uitgaan elke dag is er nog afterparty in de kamer. Ik was daarom ook helemaal blij met mijn relaxende hostel; slapen wanneer je wil en kan, lekker rustig en voor het feesten verplaatste we we ons dan wel even!
Zo hebben we gisteren met deze groep ook 2 auto's gehuurd om eens even alle watervallen boven Cairns te bekijken. Wat een gezelligs was dat! Echt een super dag. Ik was die dag wel het enige meisje waar ik pas na 5 uur achter kwam, hahaha. Angelique had een prachtige dag duiken (een van de 5 dagen duikingscursus), dus zat ik daar als 1 van de guys, haaha.
Ik schrijf deze blog nu eigenlijk op de airport van Cairns. Ik wacht op mn vlucht die ik over 50 min heb, op naar Melbourne. Suprise, suprise, ik stond weer te huilen toen ik iedereen weer dag moest zeggen. Het voelt alsof ik vorige week in Australie ben aangekomen, terwijl ik hier al 3 maanden op heb zitten. Moet er nog lang niet aan denken om terug te gaan naar Nederland, maar eerst heb ik twee mooie dagen in Melbourne en daarna 2 avontuurlijke maanden in Vietnam! Ik kan niet wachten!
Toch zeg ik met een traan...: See you soon, beautiful Australia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 6139

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: