Op naar week nummer 3! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu Op naar week nummer 3! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ella Donders - WaarBenJij.nu

Op naar week nummer 3!

Door: Ella Donders

Blijf op de hoogte en volg Ella

24 Oktober 2015 | Australië, Brisbane

Er is weer veel gebeurd en heb weer leuke nieuwe indrukken gehad de afgelopen week!
Het laatste weekend van oktober is het natuurlijk Helloween wat hier natuurlijk gevierd wordt. Chloe en ik hebben mede om die reden een weekend naar Byron Bay geboekt om dit is even mee te maken! Byron Bay is een plaats iets onder Brisbane en ligt direct aan het strand. Daarbij hebben we een kayaktour geboekt met snorkelen en garantie op het zien van dolfijnen! We hadden geluk, want wij hadden de laatste twee plaatsen voor dit weekend kunnen boeken! Veel mensen dus!
Afgelopen weekend heb ik twee dagen op het strand gelegen, nouja, het publieke zwembad van de stad dat gewoon midden in de stad ligt naast de rivier van Brisbane. Een geweldige plaats! Er is een normaal zwembad zoals iedereen dat kent met "blauw" water en een strandzwembad wat eruit ziet als een strand, maar met chloorwater. Super leuk!
Voor dinsdag kwam Valentina met het idee om Salsa lessen te volgen ergens in Brisbane. Dit is helemaal gratis en je kan dus komen als je wil. Dit duurde een uur en in totaal waren er wel 40 mensen komen opdagen! De leraar was een soort Bruno Mars type. Hij leerde ons eerst de basis en per keer leerde we er nieuwe pasjes bij. Hoe dit allemaal werkte ging als volgt: we stonden allemaal in een cirkel en iedereen had een random partner. We deden de pasjes een paar minuten, dan leerde we er weer wat bij en draaide we door van partner. Helaas was Valentina ziek, dus zijn Chloe en ik alleen gegaan en we vonden het GEWELDIG! Volgende week gaan we zeker weer!
Donderdag was een hele warme dag, dus ben ik weer naar het zwembad gegaan samen met Igor. Toen we die middag terug liepen van het strand, omdat het nogal begon te waaien, kwamen we in de stad een jongen uit onze klas tegen (Leo, uit Colombia). Hij stond op een vriend van hem te wachten die een vliegticket aan het boeken was, dus hebben we even met Leo staan praten. Toen die vriend van Leo (Jonathan, uit Colombia) naar buiten kwam begon het echt keihard te regenen. Het was helemaal donker buiten alsof het gewoon midden in de nacht was en het kwam echt met bakken uit de hemel. Dan denk je dat je gewend bent aan de regen in Nederland, maar dit was echt 20 keer zo erg. Ik kwam toen met het leuke idee om midden op straat te staan en een gratis douche te krijgen, want het was helemaaal niet koud! Leo en Igor deden mee, maar na afloop waren we ook helemaal doorweekt! Kortom, opwaren bij Leo thuis met bier. Gedurende die middag/avond kwamen er steeds meer mensen en hebben we met zn allen gegeten. Was erg gezellig! En weer, de Colombianen zijn overduidelijk in de meerderheid in Brisbane/Kaplan!
Vrijdagochtend had ik geen ontbijt in huis, dus ben ik rechtstreeks vanuit mn bed onder de douche gesprongen en met al mn schoolspullen naar de supermarkt gelopen.
Vrijdagmiddag ben ik met Chloe en Anja (huisgenootje van Chloe in haar homestay, uit Duitsland) naar de Eat Street Market geweest. Ik had geen idee, maar ik volgde Anja maar. Waar we uitkwamen was echt aan de andere kant van Brisbane, maar wel aan de rivier. Ook eerder dicht bij de zee, want de zeegeur was overduidelijk te ruiken! Heerlijk! Maar de Eat Street Market was een markt met eten over de hele wereld. Je kon er van alles aan lekkere dingen kopen! De plek was echt geweldig en het rook super! Dit zou absoluut niet mogen bestaan! Natuurlijk heb ik gekeken of ze ook eten uit Nederland verkopen, maar natuurlijk was dat niet geval haha. Er werd opgetreden door een bandje en er waren ontzettend veel mensen! Deze markt is alleen in het weekend geopend vanaf vrijdagmiddag tot zondagochtend. Was leuk om een keer gezien te hebben!
Na dit avontuur met alleen maar eten om me heen, zijn we naar een BBQ in één van de zovelen parken van Brisbane gegaan, georganiseerd door Kaplan Studenten. Er waren echt nauwelijks (lees 2) mensen die ik kende van Kaplan en de rest was alleen maar Koreaans (of zoiets) die alleen maar hun eigen taal met elkaar spraken. En aangezien ik nogal moe was van de avond daarvoor, ben ik vroeg naar huis gegaan om dit weekend te kunnen overleven! Het is nu 9.16 en begin van de middag komt Chloe hier en gaan we naar een soort rainforest parkt in Brisbane. Ben erg benieuwd! Chloe komt dan vanavond bij mij in mn appartement slapen want morgenochtend vroeg (namelijk 7.00) gaan we met wel 32 Kaplan mensen naar Stradbroke Island naast Kaplan. Ben erg benieuwd naar dit eiland! Men zegt dat het prachtig is, dus zal wel goedkomen!
Oh en niet te vergeten: ik heb mijn trip naar Cairns geboekt na mijn cursus! Op 13 december vertrek ik richting Cairns met allemaal andere mensen die dit geboekt hebben. We gaan naar Fraser Island met een self Driver tour van 3 dagen, zeilen bij Whitsunday Island voor 2 dagen (en slapen op de boot), snorkelen in de Great Barrier Reef en nog veel meer leuke dingen! Ik ben hier 20 dagen mee zoet, dus komt helemaal goed! Het was een rip uit mn lijf, maar mega veel zin in!!!! Tegen die tijd zal ik natuurlijk precies vertellen waar ik naartoe ga en hoe het was! Tijdens deze dagen vier ik Kerst en Oud en Nieuw dan ook op geweldige plekken!
Als laatste wat ik wil vertellen is dat de tijd hier echt voorbij vliegt. Week 3 is alweer bijna begonnen en ik heb mijn trip naar Cairns al geboekt. Hoe vreemd is dat, want ik ben nog maar net begonnen en ik denk alweer aan mijn laatste dagen daar!


  • 02 November 2015 - 19:10

    Charlotte:

    HA Ella,
    heel leuk je belevenissen te volgen, ik ben ook zo benieuwd naar de verschillen tussen NL en Aus? hoe voelt het daar? en geen heimwee?
    Klink allemaal goed.

    X Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ella

Ik ga via deze blog jullie allemaal op de hoogte houden hoe mijn reis door Australië en Vietnam verloopt! ik hoop dat jullie het leuk vinden

Actief sinds 05 Okt. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 6144

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 07 Januari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: